בספטמבר 2009 נסע רוכב דו גלגלי בעל ניסיון, בתל אביב על קורקינט חשמלי מסוג טרקר .TR 560S ככל הנראה, ועל פי הערכות מגן דוד אדום והמשטרה, פגע הרוכב במראתו של רכב עומד, נחבט חזק בראשו, איבד את הכרתו ונפטר במקום. זוהי התאונה הראשונה בישראל בה נפגע ונהרג רוכב של קורקינט חשמלי. האירוע העלה לכותרות, לימים מספר, את נושא הרכבים החשמליים ואת חשיבות החקיקה בתחומם.
אירוע שכזה לא היה לגמרי לא צפוי. קורקינט חשמלי הוא כלי יעיל, ירוק, מהיר, פרקטי וחסכוני, אולם אין ספק כי הוא גם כלי מסוכן. הנסיעה על קורקינט חשמלי ללא קסדה או אמצעי מגן, ובייחוד נסיעה בלתי מוגנת על כביש, אינה מומלצת כלל, וגם לא חוקית.
רק באזור דן ניתן למצוא כבר כעשרת אלפים קורקינטים חשמליים בתנועה, והם נמצאים כאן כבר קרוב לעשור. הטרנד לא התחיל כאן- הוא הפציע כבר לפני שנים בארצות הברית, באירופה, בסין ובמקומות נוספים רבים. כשהרכיבה מסוג זה איננה מוסדרת אין דרך לאכוף רכיבה ללא קסדה או רכיבה מסוכנת על כבישים, כיוון ועוד לא הוסדרה בחוק נסיעה על קורקינט חשמלי כלל.
לאחר התאונה נשלחו להתראיין אוהדי הקורקינטים החשמליים בעיתונות הכתובה והמשודרת, כמי שמצד אחד מקדמים את השימוש בתחבורה ירוקה בעיר, ומצד שני שואפים להסדיר את חוקיות הכלים הללו, ולעודד רכיבה בטוחה, וחזרו וטענו- איסור על השימוש או המכירה של קורקינטים חשמליים איננו הפתרון, אלא הסדרת הרכיבה על שבילי אופניים, בחיוב נסיעה עם קסדה ובהסדרה חוקית של קורקינט חשמלי וכלים חשמליים נוספים, כולל הגדרת המהירות המותרת וגיל הנסיעה. כצפוי, לאחר תאונה ראשונה מסוג זה התחילו קולות דומים להישמע גם בין האחראים על החקיקה.
חבר הכנסת זאב ביילסקי הציג יום לאחר התאונה יוזמה חדשה להצעת חוק, לפיה הנסיעה על קורקינט חשמלי תוגבל לגיל 14, לנסיעה בשבילי אופניים או בשולי דרך מוסדרים בלבד, ותחויב בחבישת קסדה. כמו כן, יונהג קנס בגובה 1,500 ש"ח לרוכבים ללא קסדה, וכן הרוכבים יחויבו בהתקנת מחזיר אור ופסים זוהרים על ההקורקינט ועל הרוכב בנסיעה בחושך. רוכבי קורקינט חשמלי יקרים, מה דעתכם? האם אין זו ההתעוררות לה ציפינו? בואו רק נקווה שההתעניינות הגוברת בנושא רק תתרחב, ולא תיקטע עד לתאונה הבאה.
אמנם, הצעת החוק מעשית זו, מקדמת את העניין של קורקינטים חשמליים בחכמה, אך ממשרד התחבורה הוחלט להגיב בכיוון אחר לגמרי מאז התאונה, ולמנות צוות בין משרדי לשם גיבוש תוכנית אכיפה כוללת נגד גורמי השיווק של הקוקרינט החשמלי, ובעלי החנויות המציעים קורקינטים חשמליים למכירה. כמו כן, השר הביע עניין להגביר גם פעילות האכיפה במכס, על מנת למנוע את היבוא של הקורקינטים החשמליים לארץ, וכן להורות על המשטרה להחרים כלי תחבורה מסוג זה שיימצאו על כבישים ומדרכות, ולהטיל קנסות על בעלים. בסופו של דבר, משרד התחבורה יפעל נגד יבואנים במכס רב הכלים, גם ככה, מיוצרים על ידי הארץ, יסגור חנויות למכירת קורקינט חשמלי ואביזרי בטיחות, יטיל קנס על כל העוסקים בדבר, וזאת בלי להתחשב בעובדה שעדיין יוכלו רוכבי קורקינטים חשמליים להמשיך ולנסוע בצורה מסוכנת וללא אמצעי בטיחות.
אם נרצה לנהוג כמו במדינות מתקדמות אחרות בעולם, על משרד התחבורה לאפשר נסיעה בטוחה על הכלי הירוק הזה, במקום לקבל החלטות רנדומלית. הצעת החוק המונחת כעת על שולחן הכנסת היא יותר ממתאימה, והעברתה תסדיר את המעמד החוקי של כלי תחבורה חשמליים, כדי שתתכנה תקנות רשמיות לנסיעה בטיחותית ונכונה.